BACSKÓ LEVENTE



"Budapesten születtem. Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolát végeztem. Tagja vagyok a Magyar ÚjságíróK Országos Szövetségének. 1995-2002 között fotóztam. A Magyar Rádiónál 6 évig voltam külsős riporter. Két évig újságot írtam életstílus témában.
TÖBB SZAKÉRTŐ ÚGY LÁTJA, ÚJ MŰTÁRGY TÍPUST HOZTAM LÉTRE A MŰVÉSZETEK VILÁGÁBAN. MÁR FŐLEG KERÁMIA ALAPÚ ALKOTÁSOKAT KÉSZÍTEK!

A TERMÉSZETGYÓGYÁSZOK SZERINT A TŰZBONSAI® ENERGETIZÁLJA A TERET!

„Bacskó Levente formabontása: kerámián alkalmaz valódi aranyozást, ami eddig csak a finom porcelán kiváltsága volt.
Láss csodát: harmonizálnak egymással...
Nem csak inni lehet belőle, kinek-kinek fantáziáján múlik, mire akarja használni.
Nagy értéke, hogy nem akar sugallani semmit, tág teret hagy a fantáziának, ki minek látja.
Így egy kicsit részesévé tesz az alkotásnak, személyesebbé válik az "Ember" és a "Dolog" kapcsolata.
Ezt követték a serlegek megkomponálása. Régi idők ivókupáit idézi masszív formájuk - de mégis más.
Anyagában súlyos, stabilitást sugároz (nem lehet csak egyszerűen felborítani), de formájuk változatos, benne van a játékos öröm sokszínűsége.” (Jancsó Magda műgyűjtő - részlet)

A Tűzbonsai® a  Magyar Szabadalmi Hivatalnál  bejelentett  védett márkanév.

A brüsszeli, és a párizsi Magyar Kulturális Intézet
visszajelzése szerint ilyet, vagy hasonlót,
sehol másutt nem készítenek.
Meghívott kiállító voltam 2007-ben, és 2011-ben a  Múzeumok Éjszakáján a Magyar Nemzeti Múzeumban.


„The Fire of Bacskó Levente is blazing in the real space! He is creating "Firebonsai® sculptures" by using traditional materials.
This art object is a successor and a predecessor in "one person"! We are eye-witnessing a merge. It’s ancestor is the static sculpture and the volatile Fire, which is blazing up in the ancestorless wax works.
Why no predecessors??? Even I do not understand, but the fact is that besides Bacskó Levente, nobody has ever thought of creating such works. In the art education there is no trace of a wax department.
A special version of the sculpture unites with the wax composition.
In the early spring of 2009 Bacskó Levente touched the clay without any antecedent.
From the perfectly differently behaving clay he is creating artworks which are in accord with the wax works! The behavior of the two material is very different.
He creates the joint world of ceramic and wax compositions.
Sometimes I think of the Firebonsai® as of a complex candle. Then I remember that it is not a candle. It’s visual appearance, its’ needs, and especially its’ prospects are very different!

A couple dates:
2006 The Firebonsai® is registered at the Hungarian Patent Office.
Bacskó Levente prepares his first composition decorated with gilded plasters.
2007 B.L is invited into the Hungarian National Museum, to the Nights of the Museums.
2009 Spring: the beginning of the ceramic era.
2010 Bacskó Levente is invited to the event of "Hungaricums in the Parliament, III" by the means of the Premium Hungaricum Association.

 In what style Bacskó Levente creates his works? Organic.
As the hobbits’ houses built into the ground, into which a round door is the entrance.
(N.F.V. Art Historian, Budapest, 2011 in the month of February)”